Relevance of field research in academic training, strengthening students’ research skills

  • Magdalena Muela Universidad Católica de Salta
Keywords: Field research, Scientific Methodology, Ethic

Abstract

This study investigates the critical role of academic fieldwork in student research preparation. Through comprehensive analysis, we examine how field-based learning experiences enable knowledge application, methodological competency development, ethical reasoning, and effective scientific communication. Our findings highlight the essential contribution of fieldwork to professional and research capacity building in academic contexts.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Magdalena Muela, Universidad Católica de Salta

Abogada. Directora de la carrera de Martillero Público y Corredor Inmobiliario en la Universidad Católica de Salta (UCASAL). Docente e investigadora,  tutora y coordinadora de prácticas profesionales, en la carrera de abogacía de la UCASAL.  Directora de observatorio de la carrera de corredor inmobiliario y martillero público con la provincia de Salta. Directora de internacionalización in companny con otras universidades.

References

Araujo, S. (2016). La evaluación y la universidad en Argentina: políticas, enfoques y prácticas. Revista de la Educación Superior, 45(178), 79-99.

Barsky, O., & Dávila, M. (2012). El sistema de posgrados en la Argentina: tendencias y problemas actuales. Revista Argentina de Educación Superior, 4(5), 12-37.

Fernández Lamarra, N., & Pérez Centeno, C. (2017). Debates y desafíos para el desarrollo de la educación de posgrados en la Argentina: tendencias y problemas actuales. Revista Latinoamericana de Educación Comparada, 8(11), 9-28.

Naidorf, J. (2015). Los cambios en la cultura académica de la universidad pública. EUDEBA.

Published
2025-11-25
How to Cite
Muela, M. (2025). Relevance of field research in academic training, strengthening students’ research skills. Themis, 2(2), 43-46. Retrieved from https://revistas.ucasal.edu.ar/index.php/TH/article/view/786
Section
Investigaciones