Relevance of field research in academic training, strengthening students’ research skills
Abstract
This study investigates the critical role of academic fieldwork in student research preparation. Through comprehensive analysis, we examine how field-based learning experiences enable knowledge application, methodological competency development, ethical reasoning, and effective scientific communication. Our findings highlight the essential contribution of fieldwork to professional and research capacity building in academic contexts.
Downloads
References
Araujo, S. (2016). La evaluación y la universidad en Argentina: políticas, enfoques y prácticas. Revista de la Educación Superior, 45(178), 79-99.
Barsky, O., & Dávila, M. (2012). El sistema de posgrados en la Argentina: tendencias y problemas actuales. Revista Argentina de Educación Superior, 4(5), 12-37.
Fernández Lamarra, N., & Pérez Centeno, C. (2017). Debates y desafíos para el desarrollo de la educación de posgrados en la Argentina: tendencias y problemas actuales. Revista Latinoamericana de Educación Comparada, 8(11), 9-28.
Naidorf, J. (2015). Los cambios en la cultura académica de la universidad pública. EUDEBA.
Copyright (c) 2025 Themis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

