What Can Business People Do in the Middle of a GlobalEcological Crisis?

  • Carlos Díaz Hernández Universidad Complutense de Madrid
Keywords: ecological crisis, capitalism, personalist comunal economics

Abstract

The World faces an unprecedented ecological crisis. This fact cannot be ignored by business people, who should drastically and urgently change modes of production and expectations. The present crisis is both ecological and anthropological. Therefore, if business people do not change their behaviour, they will not survive. A new economics of a personalist and comunal kind is urgently needed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carlos Díaz Hernández, Universidad Complutense de Madrid

Doctor en Filosofía y Doctor en Psicología, Universidad Complutense de Madrid. Doctor Honoris Causa, Universidad Galileo de Guatemala (2014).
Rector y fundador de la Fundación Emmanuel Mounier de España.​ Director de la revista Acontecimiento, Fundación Mounier. Director de la Revista Católica Internacional Communio. Profesor en la Facultad de Teología San Dámaso. Catedrático de doctorado en terapia gestáltica en Integro, Universidad de Guadalajara, Jalisco (México). Catedrático en el Instituto Humanista de Sinaloa (México). Profesor de Aeslo, Fundación logoterapéutica (Madrid).

Published
2018-12-24
How to Cite
Díaz Hernández, C. (2018). What Can Business People Do in the Middle of a GlobalEcological Crisis?. Cuadernos Universitarios, (XI), 27-35. Retrieved from https://revistas.ucasal.edu.ar/index.php/CU/article/view/14
Section
Desafíos