Ramanujan’s Expansion for the real valued Harmonic Numbers

  • Mika Haarala Instituto de Estudios Interdisciplinarios de Ingeniería (IESIING) – Facultad de Ingeniería – UCASAL
  • Lía Orosco Instituto de Estudios Interdisciplinarios de Ingeniería (IESIING) – Facultad de Ingeniería – UCASAL
Keywords: Kijko-Sellevoll function, Ramanujan’s Harmonic Number Expansion

Abstract

The Ramanujan’s Harmonic Number Expansion plays an important role to accelerate the calculus of the Kijko-Sellevoll function 3 (KS-3) (Haarala and Orosco, 2016). It gives much better performance against the ready-made algorithms. In this paper, we generalized the solution so that it holds also for real valued Harmonic Numbers, knowing that a solution for integer-valued numbers was given. It means that we can use Ramanujan’s Harmonic Number. Expansion for formula11.png

 

ARK: http://id.caicyt.gov.ar/ark:/s25457012/6vuordkhs

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mika Haarala, Instituto de Estudios Interdisciplinarios de Ingeniería (IESIING) – Facultad de Ingeniería – UCASAL

Es Msc. En Matemáticas,por la Universidad de Joensuu (Finlandia). Investigador del Instituto de Estudios Interdisciplinarios de Ingeniería,  en el área de Estadística y Matemática Aplicada, con especialización en la modelación de la peligrosidad sísmica. Miembro del Grupo Riesgo Sísmico.

Lía Orosco, Instituto de Estudios Interdisciplinarios de Ingeniería (IESIING) – Facultad de Ingeniería – UCASAL

Lía Orosco, es Dra Ingeniera por la Universidad Politécnica de Cataluña, en el área de la Ingeniería Sísmica y Dinámica Estructural. Es Profesora Titular de la Cátedra Construcciones deHormigón Armado, en la Facultad de Ingeniería de la UCASAL. Directora del Instituto deEstudios Interdisciplinarios de Ingeniería, y dirige el Grupo Riesgo Sísmico.

Published
2019-12-21
How to Cite
Haarala, M., & Orosco, L. (2019). Ramanujan’s Expansion for the real valued Harmonic Numbers. Cuadernos De Ingeniería, (11), 43-54. Retrieved from http://revistas.ucasal.edu.ar/index.php/CI/article/view/260
Section
Artículos

Most read articles by the same author(s)