Current Issue

Vol 1 No 1 (2023): Coleccion CU: Dossier Especial

La formación de profesorado se constituye como eje central del accionar de la Facultad de Educación de la UCASAL, a partir de las carreras que allí se dictan y de la centralidad que ésta representa en el futuro de la educación superior. En este marco, el Dossier Especial de la Revista Cuadernos Universitarios, ofrece un espacio para realizar un recorrido específico y focalizado en diversas temáticas o ejes que atraviesan e interpelan a esta formación, creado en el año 2023.

Los diferentes artículos incluidos en el Dossier Especial representan perspectivas y contenidos anclados en distintos enfoques, disciplinas, y niveles de análisis, desde miradas internacionales y locales, todos ellos entrelazados por un eje medular propio de cada número. En la Editorial se hace referencia especifica al eje y el marco de producción de los trabajos incluidos, como encuadre general del contenido siguiente.

Published: 2024-05-06
View All Issues

Cuadernos Universitarios is a scientific publication of the Catholic University of Salta, Argentina, created in 2008 (ISSN: 2250-7124 / e-ISSN: 2250-7132) and published under the EUCASA seal (Editions Catholic University of Salta). An open access magazine. In other words, all of its content is freely available free of charge for lawful use by users, without prior authorization from the author or publisher. The authors retain, however, the right to be properly cited. It is an annual magazine, originally created with a plural content and, from the next issue (12, 2019), will focus on higher education issues, in our regional and national context, in dialogue with international contexts. Its approach is multidisciplinary, because it is intended to address the issue from different disciplinary fields and areas of interest. It contains articles, essays, notes and book reviews. The works are unpublished and of an original nature, and are subjected to an external evaluation process to the publishing entity for acceptance. Responsibility for the opinions expressed in the texts and respect for intellectual property rests with the authors. University students have been incorporated into the Latindex Catalog (Regional Information System for Scientific Journals of Latin America, the Caribbean, Spain and Portugal), Folio 23762, and the CLASS database (Latin American Citations in Social Sciences and Humanities).